26. apríla 2013

Data mining, Olivia Parr Rud - predané


DATA MINING, Olivia Parr Rud, 27 €

Computer Press Praha 2001

Praktický průvodce dolováním dat pro efektivní prodej, cílený marketing a podporu zákazníků (CRM)

Čím větší firma, tím se o jeho platnosti přesvědčuje ve větším měřítku, protože bohatství nenahraditelných informací a skrytých vztahů mezi nimi má obvykle roztříštěno do účetnických, provozních, zákaznických a dalších databází, které bývají k dovršení všeho velmi rozsáhlé a často navzájem nekompatibilní.

Na tom, že sloučení různorodých dat, odhalení vztahů mezi nimi a jejich praktických dopadů nezůstalo neuchopitelnou "černou magií", má zásluhu souhrn technologií nazývaný výstižně data mining, tedy dolování dat, a raketově se zvyšující výpočetní kapacita počítačů. K realizaci náročných výpočetních procesů spočívajících v efektivním čištění, analýze a modelování dat dnes ve většině případů postačí obvyklý kancelářský počítač.

Hnacím motorem využití data miningu v komerční sféře je samozřejmě zvýšení profitability. Docílit vylepšení příjmové stránky a redukce nákladovosti na základě výsledků data miningu lze v praxi především:

· nasazením cíleného marketingu,

· vývojem služeb a výrobků šitých na míru potřebám zákazníka,

· efektivním řízením rizika,

· odvozením optimálních cen, umístění, časování apod. produktů,

Předkládaná publikace krok za krokem probírá, vysvětluje a na ukázkách demonstruje všechny fáze projektu data miningu: od nalezení vhodného zdroje dat přes úpravu dat, výběr a transformaci vhodných proměnných až ke zpracování, ověření a implementaci výsledného modelu. V dalších kapitolách ukazuje aplikaci výsledků v reálném životě firmy, např. při segmentaci a profilaci zákazníků, maximalizaci efektivnosti direct-mailingu, minimalizaci rizika při splátkovém prodeji, vytváření programů pro profitabilní zákazníky, odhadu tržeb ze zákazníka v dlouhodobém období až po úspěšný elektronický obchod.

Kniha není náročným teoretickým materiálem. Vybrali jsme pro vás naopak nepraktičtěji pojatou publikaci na toto téma (v originále nakladatelství Wiley dokonce nazvanou "kuchařka", Data Mining Cookbook). K pochopení věci a metod řešení poslouží všem ekonomům a databázovým odborníkům. Širší pohled na využití zdánlivě "zakopaných" informací poskytne i při pouhém letmém čtení každému marketingově uvažujícímu manažerovi. Popsané efektivní metody mohou uplatnit i jiné typy organizací, jež se nepotýkají s nedostatkem dat, ale s jejich smysluplným využitím, například úřady a vědecké instituce.
Příklady v knize jsou ilustrovány na předním světovém softwaru od společnosti SAS Institute.
Na CD najdete jednodušší příkladové databáze a demoverze důmyslných programů JMP a DataFlux pro efektivní čištění a analýzu dat.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára