27. mája 2013

Drucker na každý den, 366 zamyšlení a podnětů, jak dělat správné věci - predané

Drucker na každý denDrucker na každý den, 366 zamyšlení a podnětů, jak dělat správné věci, Peter F. Drucker, Joseph Maciariello , 14 €

Kniha Drucker na každý den je poslednou novou knihou významného mysliteľa a zakladateľa moderného managementu Petera F. Druckera.
     S editorskou prípravou knihy autorovi pomáhal jeho dlhoročný kolega z Claremont Graduate University Joseph A. Maciariello, znalec jeho diela a človek, ktorý podľa vyjadrenia Petera Druckera „pozná Druckera lepšie než Drucker“.
     Ako už podtitul knihy naznačuje, kniha prináša 366 dôsledne vybraných ukážok z celého Druckerova obsiahleho objaviteľského diela, a to vo forme „kalendára“ inšpiratívnych „čítaní“: každú stránku, resp. každý deň uvádza autentická kľúčová myšlienka, po ktorej nasleduje textová ukážka k určitej téme a potom podnet k jednaniu a k účinnému uplatneniu Druckerových myšlienok v praktickom živote.
     Kniha prináša dosiaľ najucelenejší a najreprezentatívnejší prierez bohatým Druckerovým „zakladateľským“ dielom – ukážky z jeho kľúčových kníh, ktoré vyšli v rozpätí takmer sedemdesiatich rokov a ktorými položil teoretické základy managementu ako uceleného oboru a ovplyvnil takmer každý aspekt jeho praxe, napríklad koncepciami decentralizácie, „reprivatizácie“, posilňovania právomocí, znalostí v úlohe rozhodujúceho ekonomického zdroja a ďalšie.
      Druckerove prenikavé, avšak jasne a zrozumiteľne formulované myšlienky sa dotýkajú širokej rady ďalších dôležitých tém, ako sú napr. určenie skutočného oboru podnikania a účelu podniku, podniková stratégia, marketing, spoločenská zodpovednosť organizácie, inovácie, vedenie a osobný rozvoj ľudí, rozvoj manažérskych zručností, riadenie zmien, rozhodovanie, riadenie času, ale taktiež svetová ekonomika, neziskové organizácie.
     Kniha tak výborne dokumentuje aj to, čím sa Peter Drucker líšil od iných myšlienkových vodcov, totiž že sa okrem toho, ako podnik vynakladá a riadi svoje zdroje, zaujímal aj o to, ako taký podnik vníma svoju spoločenskú úlohu a spoločenskú zodpovednosť, aký je jeho hodnotový systém a ako ovplyvňuje svoje odvetvia, spoločenstvá, v ktorých pôsobí, širšiu spoločnosť a samozrejme aj život jednotlivcov a ich rodín.
      Management nechápal len ako „technický nástroj“ efektívneho organizovania ekonomických zdrojov, ale ako „slobodné umenie“,  ktorého súčasťou sú preto aj zretele historické, právne a spoločenskovedné a ktoré sa zaoberá predovšetkým ľuďmi, ich spoločenstvami a hodnotami. Druckerov záujem sa neobmedzoval len na management podnikových organizácií. Celoživotnú  pozornosť venoval aj jeho uplatňovaniu v organizáciách verejného a neziskového sektora, v štátnej správe a samospráve, v školstve a zdravotníctve. Efektívne, výkonné organizácie, v ktorých ľudia nachádzajú svoj status a svoju funkciu, považoval za nutný predpoklad „fungujúcej spoločnosti“, ktorá je imúnna voči všetkým formám totalitarizmu a je zárukou slobody a demokracie.
     Zväzok Drucker na každý den tak predstavuje nevyčerpateľný zdroj poznatkov a praktických podnetov pre manažérov a podnikateľov, ktorí chcú byť dostatočne pripravení, aby sa dokázali vyrovnať s početnými výzvami, ktorým musia vo svojom každodennom pracovnom aj občianskom živote čeliť. Sprístupňuje Druckerovo dielo tiež novým generáciám manažérov a záujemcov o management, ktorí sa chcú dôkladne zorientovať v predmete svojho záujmu a hľadajú k tomu spoľahlivého sprievodcu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára