9. mája 2013

Strategická analýza, Helena Sedláčková

     Strategická analýza, Helena Sedláčková, 5 €


Praha, C. H. Beck 2000. 116 stran.

Určení strategických cílů a navazující strategie jsou základními předpoklady dosažení prosperity podniku v budoucnosti. Podniky musí vědět, co chtějí dělat, aby byly zřetelně odlišné a jedinečné, aby nabízely něco jiného než jejich konkurenti.
Strategický proces, proces tvorby strategických cílů a strategie, chápeme stále více jako snahu o sladění aktivit podniku s probíhajícími změnami ve vnějším prostředí, snahu o nalezení souvislostí mezi podnikem a jeho okolím. Jedná se o proces, který by měl směřovat k výraznější vnímavosti manažerů podniku vůči potenciálním příležitostem.
Významnou roli v tomto procesu hraje strategická analýza, která se zabývá právě analýzou vnějšího prostředí a současně i vnitřních zdrojů a schopností podniku. Cílem strategické analýzy je identifikovat, analyzovat a ohodnotit všechny relevantní faktory, o nichž lze předpokládat, že budou mít v budoucnosti vliv na volbu cílů a strategie podniku.
Předkládaná publikace presentuje celý proces strategické analýzy, předkládá různé techniky využívané pro identifikaci vztahů mezi okolím podniku, zahrnujícím makrookolí, odvětví, konkurenční síly, trh, konkurenty, a zdrojovým potenciálem podniku. Analýza významných vlivů okolí podniku společně s analýzou jeho zdrojů a schopností poskytuje velký rozsah poznatků. K tomu, aby tyto analytické kroky nebyly samoúčelné, ale staly se východiskem pro formulaci strategie, je třeba přistoupit k syntéze získaných poznatků a na jejím základě navrhnout strategii podniku. Syntéza umožní identifikovat charakter konkurenceschopnosti podniku, jako jádra úspěchu či neúspěchu podniku a určit specifické přednosti podniku jako zdroje jeho konkurenční výhody. Zpracování strategické analýzy vyžaduje značnou odpovědnost vzhledem k tomu, že její závěry mohou závažným způsobem ovlivnit budoucí prosperitu podniku.
Pro dosažení úspěchu v budoucnosti je rozhodující schopnost vidět a vnímat příležitosti a být připraven na ně reagovat. A k tomu by měla významně přispět strategická analýza.
Publikace je určena jak manažerům tak studentům vysokých škol.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára