29. augusta 2013

Všichni marketéři jsou lháři - Síla vyprávění věrohodných příběhů v nevěrohodném světě Seth Godin

Všichni marketéři jsou lháři - Síla vyprávění věrohodných příběhů v nevěrohodném světě Seth Godin, 9 €

Management Press 2006

Ačkoli hlavní název knihy "Všichni marketéři jsou lháři" možná na první pohled vyvolává jiné představy, základem účinného marketingu v Godinově pojetí je věrohodnost, nebo přesněji věrohodný příběh. Takový příběh ovšem musí být něčím pozoruhodný a nesmí si protiřečit. Takový příběh, který je v souladu s naším pohledem na svět a jemuž se dostalo správného významového zarámování, nás oslovuje, přijímáme jej za svůj, věříme mu a sdílíme jej se svými přáteli a známými – a šíříme jej dál.

Kniha se věnuje faktu, že marketéři již ztratili (nebo rychle ztrácejí) onu takřka neomezenou možnost zneužívat pozornosti lidí. Na trhu, kde mají převahu spotřebitelé, si však marketéři dále nemohou dovolit klamat lidi prázdnými sliby. Má-li jejich nabídka najít své adresáty, musí být něčím zajímavá, musí být pozoruhodná. Úspěšní marketéři proto již nehovoří o technických parametrech a přednostech svého produktu, nenabízejí nám to, co potřebujeme (neboť to již většinou máme), nýbrž to, co chceme a po čem toužíme. Vyprávějí nám příběh. Nevinnou lež, které chceme věřit a kterou si chceme sami přeříkávat. A Seth Godin Vás naučí přesně to.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára